Πρόσφατα διάβαζα το βιβλίο "Ιστορικό Λεξικό Περιοχής Δήμου Ρίου Νομού Αχαΐας" και αναρωτήθηκα για τη χρησιμότητα αυτού. Όχι μόνο είναι ελλειπές (θα αναφέρω χαρακτηριστικά παραδείγματα) αλλά περιέχει και ανούσιες πληροφορίες, οι οποίες είτε δεν έχουν καμία σχέση με το Ρίο είτε απλώς υπάρχουν επειδή έχουν σχέση με την Πάτρα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λήμμα Ζαΐμης, το οποίο περιέχει ελάχιστες πληροφορίες για το κτήμα Ζαΐμη και γενικά για την περιοχή Ζαιμέϊκα. Παρ'οτι αναφέρει πληροφορίες, σχεδόν ότι αναφέρει και ο εξαίρετος ιστορικός Τριανταφύλλου, για το παρεκκλήσι της Αγίας Λουκίας που βρίσκεται ενταύθα δεν αναφέρει κάτι παραπάνω ή για το πως απέκτησε τα κτήματα και όλα αυτά. Εν συντομία αναφέρει λιγότερα απο το ιστορικό λεξικό του Τριανταφύλλου, το οποίο αφορούσε την Πάτρα και όχι το Ρίο! Αυτή επαναλαμβάνω είναι μια απο τις πολλές παραλείψεις.
Το πιο γελοίο όμως της υπόθεσης είναι όταν ο αναγνώστης φτάνει στο λήμμα "κούρδοι". Βλέποντάς το θα αναρωτηθεί το προφανές: "πως σχετίζονται οι κούρδοι με το Ρίο"; Αναφέρω χαρακτηριστικά αποσπάσματα: "Το λιμεναρχείο της Πάτρας δηλώνει οτι δεν μπορεί να κάνει πλήρεις ελέγχους στο λιμάνι της Πάτρας [...] οδηγούνται στον εισαγγελέα και αφήνονται στο τέλος ελεύθεροι [...] Άραγε μέχρι πότε θα κρατήσει αυτό το δράμα;" αναρωτιέται καταλήγοντας ο κ. Αλέξιος Παναγόπουλος, συγγραφέας του βιβλίου. Η τραγική ειρωνία είναι οτι σήμερα το πρόβλημα έχει ξεπεραστεί όσον αφορά τους Κούρδους αφού η Πάτρα έχει μεν πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες, οι οποίοι όμως είναι αφγανικής και οχι κούρδικης καταγωγής. Αλλά εκτος αυτού. Απαντάται στον αναγνώστη το ερώτημά του για το πως σχετίζεται το Ρίο με τους Κούρδους; Δεν νομίζω. Και δεν απαντάτε γιατί πολύ απλά οι Κούρδοι δεν έχουν καμία σχέση με το Ρίο.
Όλα αυτά τα αναφέρω ως χαρακτηριστικά δείγματα της ποιότητάς του. Εν κατακλείδει το βιβλίο δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόλογο αφού περιέχει ελάχιστες νέες πληροφορίες, οι οποίες αφορούν τα τελευταία χρόνια (π.χ. δημοτικά συμβούλια κ.λπ.), αλλά και πολλές ανακρίβειες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λήμμα Ζαΐμης, το οποίο περιέχει ελάχιστες πληροφορίες για το κτήμα Ζαΐμη και γενικά για την περιοχή Ζαιμέϊκα. Παρ'οτι αναφέρει πληροφορίες, σχεδόν ότι αναφέρει και ο εξαίρετος ιστορικός Τριανταφύλλου, για το παρεκκλήσι της Αγίας Λουκίας που βρίσκεται ενταύθα δεν αναφέρει κάτι παραπάνω ή για το πως απέκτησε τα κτήματα και όλα αυτά. Εν συντομία αναφέρει λιγότερα απο το ιστορικό λεξικό του Τριανταφύλλου, το οποίο αφορούσε την Πάτρα και όχι το Ρίο! Αυτή επαναλαμβάνω είναι μια απο τις πολλές παραλείψεις.
Το πιο γελοίο όμως της υπόθεσης είναι όταν ο αναγνώστης φτάνει στο λήμμα "κούρδοι". Βλέποντάς το θα αναρωτηθεί το προφανές: "πως σχετίζονται οι κούρδοι με το Ρίο"; Αναφέρω χαρακτηριστικά αποσπάσματα: "Το λιμεναρχείο της Πάτρας δηλώνει οτι δεν μπορεί να κάνει πλήρεις ελέγχους στο λιμάνι της Πάτρας [...] οδηγούνται στον εισαγγελέα και αφήνονται στο τέλος ελεύθεροι [...] Άραγε μέχρι πότε θα κρατήσει αυτό το δράμα;" αναρωτιέται καταλήγοντας ο κ. Αλέξιος Παναγόπουλος, συγγραφέας του βιβλίου. Η τραγική ειρωνία είναι οτι σήμερα το πρόβλημα έχει ξεπεραστεί όσον αφορά τους Κούρδους αφού η Πάτρα έχει μεν πρόβλημα με τους λαθρομετανάστες, οι οποίοι όμως είναι αφγανικής και οχι κούρδικης καταγωγής. Αλλά εκτος αυτού. Απαντάται στον αναγνώστη το ερώτημά του για το πως σχετίζεται το Ρίο με τους Κούρδους; Δεν νομίζω. Και δεν απαντάτε γιατί πολύ απλά οι Κούρδοι δεν έχουν καμία σχέση με το Ρίο.
Όλα αυτά τα αναφέρω ως χαρακτηριστικά δείγματα της ποιότητάς του. Εν κατακλείδει το βιβλίο δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόλογο αφού περιέχει ελάχιστες νέες πληροφορίες, οι οποίες αφορούν τα τελευταία χρόνια (π.χ. δημοτικά συμβούλια κ.λπ.), αλλά και πολλές ανακρίβειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου